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Conducteur de camion-grue
Conducteur de grue automobile
Conducteur de grue automotrice
Conducteur de grue sur camion
Conductrice de camion-grue
Conductrice de grue automobile
Conductrice de grue automotrice
Conductrice de grue sur camion
Grue automobile
Grue automobile hydraulique à flèche télescopique
Grue automobile routière
Grue automobile sur roues
Grue automotrice
Grue automotrice sur pneus type routière
Grue de remorquage automobile
Grue mobile
Grue mobile montée sur roues
Grue montée sur roues
Grue routière
Grue sur pneus
Grutier
Grutière

Übersetzung für "grue automobile sur roues " (Französisch → Englisch) :

TERMINOLOGIE
grue automobile sur roues

self-propelled crane on wheels


grue automobile | grue automotrice | grue routière | grue sur pneus

wheel-mounted crane


grue mobile montée sur roues [ grue montée sur roues ]

wheel-mounted crane [ wheel-mounted mobile crane ]


conducteur de camion-grue [ conductrice de camion-grue | conducteur de grue automobile | conductrice de grue automobile | conducteur de grue automotrice | conductrice de grue automotrice ]

crane truck operator




conducteur de grue sur camion | conductrice de grue sur camion | conducteur de grue automobile | conductrice de grue automobile | grutier | grutière

truck-crane operator | craneman | mobile-crane operator


grue routière [ grue automotrice sur pneus type routière | grue automobile routière ]

highway crane [ transit crane | self-propelled road crane ]


grue automobile hydraulique à flèche télescopique

hydraulic self-propelled crane with telescopic boom


Occupant d'un véhicule à moteur à trois roues blessé dans une collision avec une automobile ou une camionnette

Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with car, pick-up truck or van


grue de remorquage automobile

breakdown crane for motor-cars
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
110 (1) Les véhicules automobiles d’un PNBV de 4 536 kg ou moins — à l’exception des motocyclettes autres que les tricycles à moteur munis de pneus pour voiture de tourisme, des motocyclettes à usage restreint, des véhicules à trois roues munis de pneus qui ne sont pas des pneus pour voiture de tourisme, des véhicules importés temporairement à des fins spéciales et des véhicules à basse vitesse — et les jantes de pneu fabriquées po ...[+++]

110 (1) Every motor vehicle with a GVWR of 4 536 kg or less — except motorcycles other than motor tricycles equipped with passenger car tires, restricted-use motorcycles, three-wheeled vehicles equipped with tires other than passenger car tires, vehicles imported temporarily for special purposes and low-speed vehicles — and every tire rim manufactured for use on those vehicles shall conform to the requirements of Technical Standards Document No. 110, Tire Selection and Rims for Motor Vehicles With a GVWR of 4,536 kg or Less (TSD 110), as amended from time to time.


120 (1) Les véhicules automobiles qui ont un PNBV de plus de 4 536 kg, à l’exception des véhicules importés temporairement à des fins spéciales, les véhicules à trois roues munis de pneus qui ne sont pas des pneus pour voiture de tourisme, les motocyclettes, à l’exception des tricycles à moteur munis de pneus pour voiture de tourisme, et les jantes de pneu fabriquées pour être utilisées sur ces véhicules doivent être conformes aux ...[+++]

120 (1) Every motor vehicle with a GVWR of more than 4 536 kg, except vehicles imported temporarily for special purposes, every three-wheeled vehicle equipped with tires other than passenger car tires, every motorcycle except motor tricycles equipped with passenger car tires, and every tire rim manufactured for use on those vehicles shall conform to the requirements of Technical Standards Document No. 120, Tire Selection and Rims for Motor Vehicles With a GVWR of More Than 4,536 kg (TSD 120), as amended from time to time.


(4) Il convient de tenir compte des prescriptions techniques adoptées par la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dans son règlement n 30 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour automobiles et leurs remorques), tel qu'il a été modifié , dans son règlement n 54 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour véhicules utilitaires et leurs remorques) , dans son règlement n 64 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules munis de ...[+++]

(4) It is desirable to take into account the technical requirements adopted by the UN Economic Commission for Europe in its Regulation No 30 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for motor vehicles and their trailers’), as amended , in its Regulation No 54 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for commercial vehicles and their trailers’) , in its Regulation No 64 (‘Uniform provisions concerning the approval of vehicles equipped with temporary-use spare wheels/tyres’), as amended , and in its Regulation No 117 (‘Uniform Provisions Concerning the Approval Of Tyres With Regard To Rolling S ...[+++]


(4) Il convient de tenir compte des prescriptions techniques adoptées par la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dans son règlement n 30 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour automobiles et leurs remorques), tel qu'il a été modifié , dans son règlement n 54 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour véhicules utilitaires et leurs remorques) , dans son règlement n 64 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules munis de ...[+++]

(4) It is desirable to take into account the technical requirements adopted by the UN Economic Commission for Europe in its Regulation No 30 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for motor vehicles and their trailers’), as amended , in its Regulation No 54 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for commercial vehicles and their trailers’) , in its Regulation No 64 (‘Uniform provisions concerning the approval of vehicles equipped with temporary-use spare wheels/tyres’), as amended , and in its Regulation No 117 (‘Uniform Provisions Concerning the Approval Of Tyres With Regard To Rolling S ...[+++]


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Dans la première, les pétitionnaires demandent au gouvernement du Canada d'adopter un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles exigeant que les gros camions et les remorques soient munis de gardes latérales pour empêcher que les piétons et les cyclistes soient entraînés sous les roues de ces véhicules, et d'harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des véhicules ...[+++]

The first one asks the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side underrun guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles, and that we should harmonize Canadian vehicle safety standards with the ECE regulation 73 which requires sideguards on all trucks and trailers in Europe.


23. note, concernant l’industrie automobile, que la Corée a signé et ratifié l’accord de la Commission économique pour l’Europe des Nations unies (CEE-ONU) sur l’établissement de règles techniques globales pour les véhicules à roues, l’équipement et les pièces qui peuvent être intégrés et/ou utilisés sur les véhicules à roues, et, partant, s’est engagée à mettre en œuvre les règlementations standards; invite la Commission à insist ...[+++]

23. Notes, with regard to the automotive industry, that Korea has signed and ratified the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) Agreement on Establishing of Global Technical Regulations for Wheeled Vehicles, Equipment and Parts which can be fitted and/or be used on Wheeled Vehicles, and has thus committed itself to implementing the standard regulations; calls on the Commission to insist on their rapid implementation; at the same time calls on the Commission to insist that EU automobiles complying with UNECE standards can be imported into ...[+++]


23. note, concernant l'industrie automobile, que la Corée a signé et ratifié l'accord de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies (CEENU) sur l'établissement de règles techniques globales pour les véhicules à roues, l'équipement et les pièces qui peuvent être intégrés et/ou utilisés sur les véhicules à roues, et, partant, s'est engagée à mettre en œuvre les règlementations standard; invite la Commission à insister ...[+++]

23. Notes, with regard to the automotive industry, that Korea has signed and ratified the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) Agreement concerning the Establishing of Global Technical Regulations for Wheeled Vehicles, Equipment and Parts which can be fitted and/or be used on Wheeled Vehicles, and has thus committed itself to implementing the standard regulations; calls on the Commission to insist on their rapid implementation; at the same time, calls on the Commission to insist that EU automobiles complying with UNECE standards can be ...[+++]


23. note, concernant l'industrie automobile, que la Corée a signé et ratifié l'accord de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies (CEENU) sur l'établissement de règles techniques globales pour les véhicules à roues, l'équipement et les pièces qui peuvent être intégrés et/ou utilisés sur les véhicules à roues, et, partant, s'est engagée à mettre en œuvre les règlementations standard; invite la Commission à insister ...[+++]

23. Notes, with regard to the automotive industry, that Korea has signed and ratified the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) Agreement concerning the Establishing of Global Technical Regulations for Wheeled Vehicles, Equipment and Parts which can be fitted and/or be used on Wheeled Vehicles, and has thus committed itself to implementing the standard regulations; calls on the Commission to insist on their rapid implementation; at the same time, calls on the Commission to insist that EU automobiles complying with UNECE standards can be ...[+++]


J'ai en main une pétition signée par des centaines de personnes qui demandent au gouvernement du Canada de prendre un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles pour exiger que les gros camions et les remorques soient munis de dispositif anti-écrasement latéraux pour éviter que les cyclistes et les piétons ne soient happés sous les roues de ces véhicules et pour harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des ...[+++]

I have hundreds of names on a petition calling on the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side under-run guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles and to harmonize Canadian vehicle safety standards with ECE Regulation No. 73 which requires side guards on all trucks and trailers in Europe.


TAEUS compare cet état de fait à un constructeur automobile répondant à un client qui se plaindrait qu’une voiture lui aurait été livrée sans roues: «ce serait comme si le constructeur fournissait les roues, mais qu’alors le prochain défaut apparaîtrait, à savoir que la voiture n’a pas de moteur, et ensuite n’a pas de volant, puis n’a pas de freins etc».

TAEUS compares this to a car manufacturer responding to a customer complaint that a car had been delivered without wheels: “this would be like the manufacturer supplying wheels only to have the next deficiency come up – namely that the automobile has no engine, and then no steering wheel, then no brakes, etc”.


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